Teşekkürler VakıfBank

Enver BAĞLARBAŞI
14 Nisan 2016
1710

Geçtiğimiz hafta iki önemli organizasyon vardı. Ordu’da Erkekler 1.Lig play Off ilk ayağı. Ancak İtalya’nın Monti chiari şehrinde de Bayanlar 4’lşü Finali vardı. Vakıfbank ve Fenerbahçe Grundig gibi Hem de iki Türk takımı vardı. Vakıfbank Spor kulübü her zaman olduğu gibi voleybola emek veren medya mensuplarının neredeyse tamamını davet etmişti  İtalya’daki finallere… 35 gazeteci idik. ..

Vakıfbank –Fenerbahçe maçı önemliydi. Hangisi çıksa şampiyonluk Türkiye’nin diyorduk ve diyorlardı… İtalyan ekibi Pomi Casalmaggiore  Galatasaray ve milli takımla yolları ayıran Massimo Barbolini yönetiminde ve organizasyonu aldığı için finaldeydi. Diğer takımlar bileğinin hakkıyla gelmişlerdi. Rus Dinamo Kazan 4. Takımdı. Ancak ne hikmetse  Gamova gibi önemli silahı, zehirlendi, hamileymiş gibi nedenlerle gelmeyince İtalya ekibi Rus takımını rahat yendi.

Vakıfbank da Fenerbahçe karşısında üstün oyunla Fenerbahçe Grundig’i saf dışı bırakınca  vakıfbvank ile Pomi Casal  Maggiore  finalist oldular.

Maçlara yine döneceğim. Biraz İtalya seferinden bahsetmek istiyorum.. Vakıfbank geçen yıl olduğu gibi vıoleybola emek veren gazetecileri davet ederken medya kuruluşlarından aramıza ilk kez katılanlar da oldu… Viking Tour’la işbirliği yapılarak. Bir gün önce ve bir gün sonra hesabı yapılarak. Aynı zamanda turistik bir seyahat oldu… İlk gün Milano havaalanına indik. Como Gölü kıyısında yemekler yendi ve Como kasabası gezildi. Orada bir Türk’ün işlettiği restaurantta  yemeklerimizi yedik. Daha sonra Milano’ya geçtik. 4 saatlik bir gezimiz oldu. Ünlü Dome kilisesinin de olduğu meydan ve alış veriş merkezi cavarında dolaşıldı.

Maçlara Vakıfbank Genel Müdürü Halil Aydoğan, Genel Müdür yardımcısı ve klüp başkanı Osman Demren ve çık sayıda banka üst yönetimi katıldı. Yaklaşık 100 kişilik bir ekiptik. Berab erce  otelimizn olduğu termal Garda Gölü kıyısındaki Sirmione’ye geçtik gece yarısına doğru. Bı arada Vakıfbank’tan Serpil Hanım, Emre Engin, Mustafa Apaydın, Himmet Alp Karaca, İz iletişimden Alican ve Onur da yanımızdan hiç ayrılmayıp yakından ilgilendiler. Ertesi gün Garda Gölü’nde tekne gezisi ve yemekten sonra Gladyatörlerin döğüştüğü Arana’nın bulunduğu Verona’ya gittik. Shakspir’in Romeo Jülyet’inin evini, Mari Calas’ın kaldığı yerleri  de gördük. Hatıra eşyalar alındı. Öğle yemeği yendi. Daha sonra maçların oynandığı Montechieri’ye geçtik.

İlk maç Vakıfbank ile Fenerbahçe Grundig arasındaydı. Medya mensupları için akreditasyon kartları beceriksizlik nedeniyle organizasyon yetkilileri tarafından yarım saatte ancak verilebildi. Türkiye’deki organizasyonların mükemmelliğini bir kez daha keyifle hatırladım… Medyanın oturacağı yerler belli değildi… yıllarca zengin olan medya odasında su-kola ve pizza gibi 3 çeşit ikram vardı… İtalyanlar da kemerleri sıkmışlardı..

DebnizBank3 yıl yaptığı sponsorluk nedeniyle CEO Hakan Ateş ve yardımcısı Tanju Kaya da yerlerini almışlardı… Ancak protokol tribünü bizimkilerin yanında sınıfta kalmıştı…

Vakıfbanklılarda kaşkollarını takıp, tişortlarını giyerek varlıklarını hissettiriyorlardı. Vakıfbank Fenerbahçe arasındaki mücadelede hop oturup hop kalkarken takımlarına da büyük destek veriyorlardı. Fenerbahçe’de ise tribünd e her zaman olduğu gibi Hakan Dinçay ve Aptullah Paşaoğlu yerlerini almıştı. Aziz Yıldırım ve ekibi bu önemli turnuvada yoktu… Cannes’daki ortamı hatırlayınca Femenbahçe takımı adına üzüldüm. Az sayıda Fenerbahçeli de üst tribünde destek için gelmişlerdi.

Fenerbahçe Grundig bu sezonun en kötü oyununu oynayınca 5 setlik mücadele 3-0 ve çabucak bitt. Sevinen Vakıfbank önemli bir engeli aştığı için sevinçliydi. Rakip İtalyan Pomi idi.. Vakıfbank’ın bu maçtaki rakibi kendisiydi. Nitekim öyle oldu…37 yaşındaki ünlü oyuncu Piccinini ile 30 yaşındaki Alman Kozuch libero Cechchetto  ve ABD’li pasör  Carli Lloyd’un  etkili oyunu karşısında bir türlü oyunu kuramayan Vakıfbank’ta kapan Gözde blokları aşamayınca yerine aylardır takımda doğru dürüst oynayamayan Brazilyalı Sheila girdi. Ancak bu oyuncu da fazla etkili olamadı. Naz da Fenerbahçe maçındaki gibi katkı sağlayamayıp, rakip başarılı defans yaptı ve 3-0 gibi net skorla şampiyonluğıu İtalyanlara kaptırdı. Bakü’den sonra burada da şampiyonluğun eşiğinden döndüler. 3-0 alacak dediğimiz maçı 3-0 kaybederek şok yaşandı. 2010 yılından bu yana şampiyon olamayan İtalyanlar Pomi ile şampiyon olarak büyük sevinç yaşadılar. Galatasaray’dan başarısız olduğu için yolları ayıran Massimo Barbolini de bu şampiyonlukla prestijini kurtarmış oldu. Giovanni’nin ise Kübra gibi uzun bir oyuncuyu rakip smaçları için blokta neden bir kez dahi denemediği sorulan sorular arasındaydı… Giovanni de Massimo’nın aksine kötü bir sınav vermiş oldu… Libero Gizem, Koreli Kim, ABD’li Kimberly ve FB Grundig’li  Eda en iyiler, rüya takımda yer alarak teselli buldular. Sevindiğimiz tek şey iki Türk takımının bir den geçen yıl olduğu gibi kürsüde olmasıydı… Ancak birincilik kürsüsünde İtalyanlar vardı. Sağında ve solunda ise iki Türk takımı…

Ertesi gün erkenden kalkıp kahvaltıdan sonra yola koyulduk ama Monti chiiari’den çıkmak ne mümkün.. Şarap festivali varmış.. Trafik İstanbul gibi… bir saatlik rötarla yola koyulduk. Venedik’e geldik. Oradan Vaporetti ile Saint Marco meydanına geldik. Öğle yemeği, ardından gezi, v a Gondol sefası sonrası Venedik havaalanına gittik. Geç saatte İstanbul’a vardık… Milano hava alanında pasaport kuyruğunda yarım saat sırada bellerken İstanbul Atatürk Havaalanı’nda 5 dakikada geçtik. Organizasyon olarak ne kadar becerikli olduğumuzu bir kez daha anladık… Ülkemizin kıymetini bilmemiz gerektiğini bir kez daha gördük…

Gerek VakıfBank gerekse Fenerbahçe Grundig takımlarına bu sezon Avrupa’da bize başarılarıyla bu güzellikleri  yaşattıkları için çok teşekkür ediyoruz. Ayrıca Vakıfbanklı yönetime de medya mensuplarını davet ederek birlikte sizlerle paylaşmamızı sağladıkları için  ayrıca teşekkür ediyorum.

Şimdi de sırada Play Offlar var. Önce 15 Nisan'da İzmir'e gelecek hafta Samsun'a erkekler play off ikinci devre, son olarak da Ankara'ya Bayanlar 2. devre maçları için yollara düşeceğiz. Yoğunluktan dolayı Bursa'daki 2.lig final maçlarını takip edemedim ama. Her türlü foto ve yazılarla değerlendireceğim. Bayanlarda Beşiktaş ve Seramiksan takımları birinci ligde oynamaya hak kazandılar. Şampiyon ise Seramiksan'ı 3-2 yenen Beşiktaş oldu. İstanbul'dan 6 takım mücadele edecek gelecek sezon. Erkeklerde ise Afyon Belediyesi ve Adana Toros BYZ takımları ligin yeni ekipleri oldu. Kwendierine hoş geldin der başarılar diliyoryz.

Erkekler play off'ta ise İstanbul BŞB sürpriz yaparak 7 puanla lider bitirdi ilk devreyi. İkinci devre çok şeye gebe...

Sağlıcakla kalın. Yüzünüzden gülme eksik olmasın